سئو فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه اینترنتی
آموزش سئو برای فروشگاههای آنلاین: افزایش فروش ترافیک ارگانیک
استراتژیهایی که در این دوره گفته میشود ممکن است کارایی در پروژههای شما نداشته باشد ولی دید خوبی به شما برای پیادهسازی استراتژیهای خاص میدهد. سئو و دنیای آن بسیار گسترده است و در عین حال پیچیدگی های خاص خود را دارد. رسیدگی به امور سئوی سایت نیز باید حتما به افراد متخصص و باتجربه سپرده شود. اصطلاح B2C مخفف عبارت business-to-consumer به معنای «از تولیدکننده به مصرفکننده» است. منظور از این اصطلاح، فروش مستقیم محصولات و خدمات از جانب تولیدکننده به مصرفکننده است.
تنها کاری که از دستتان بر میآید این است با توجه به مواردی که مرور کردیم، تلاش کنید که در حوزۀ خود بهترین باشید و بهترین بمانید. سئو یک پروسه طبیعی و زمانبر برای برای بالا آمدن سایت فروشگاهی شماست. آنها باید بیش از میلیونها سایت را بررسی کنند، تا اینکه بعد از مدتی به سایت شما برسند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. یکی دیگر از تکنیک های بهینه سازی این است که به هر تصویر ، عنوان و تگ Alt داده می شود.
برای مثال اگر شما یک سایت فروشگاهی لوازم خانگی دارید، نظرات مشتریان در مورد سرعت دریافت درب منزل، کیفیت محصولات، و تجربه خرید آنها را ارائه دهید. سئو فروشگاه اینترنتی یکی از عرصه هایی است که حرفه سئو و بهینه سازی سایت در آن ورود کرده و به نقش آفرینی می پردازد. مانند همه فعالیت هایی که در بستر اینترنت انجام می گیرند، اداره یک سایت فروشگاه آنلاین هم نیازمند اطلاع از آخرین روش های رتبه گیری در گوگل و جذب مخاطب است. شاید به همین دلیل باشد که بازاریابان موفق عمدتا کسانی هستند که در دوره آموزش سئو شرکت نموده و فوت و فن های کار با موتور جستجو را آموخته اند. وب سایت فروشگاهی شما باید در میان همه رقبا متمایز باشد و بتواند توجه کاربران را جلب کند.
البته یکسری نکات کلی هم برای انتخاب نام دامنه وجود دارد که میتوانید در مقاله «راهنمای انتخاب نام دامنه برای سایت و فروشگاه اینترنتی! کاربران سایتهای پرسرعت را ترک نمیکنند و گوگل هم رتبه بهتری میدهد. سوشیال سیگنال یعنی چه؟ یعنی بازخوردی که کاربران نسبت به پست شما در شبکه های اجتماعی داشته اند. در این روش گوگل بازخورد کاربران را در شبکه های اجتماعی نسبت به شما بررسی می کند و در صورت دریافت سیگنال های مثبت از جانب کاربران مانند لایک، کامنت ویا ذخیره کردن پست رتبه سایت شما را افزایش می دهد. نکته مهم تری که باید به آن توجه کنید، تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در طول محتوا است. برخی از وب مستران اعتقاد دارند که 3 الی 4 درصد حجم محتوا را باید کلمات کلیدی تشکیل دهد.
هر کدام از این موارد باید با استفاده از نوع schema.org مربوط به خودش علامتگذاری (مارکآپ) شوند. اگر امکان این را ندارید که برای هریک از این صفحات محتوای متنی جداگانه بنویسید، بهتر است که با گذاشتن برچسب کنونیکال، محتوای اصلی را به عنوان صفحه کنونیکال این صفحات (سایزهای مختلف تیشرت) مشخص کنید. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به ساختار سایت در تصویر زیر توجه کنید. در صورتی که سایت شما دارای ساختار اطلاعاتی به شکل زیر است بایستی نسبت به اصلاح آن اقدام کنید. وقتی سایت شما به راحتی قابل ناوبری و پیمایش است و همه چیز به سرعت پیش می رود، بازدیدکنندگان دلیلی برای ناامیدی ندارند. این بدان معنی است که آنها احتمالاً زمان بیشتری را در سایت شما صرف می کنند.
دلیل خیلی واضحی برای این اتفاق وجود داره اونم اینه که قدرت تشخیص فعالیت های مهم و کلیدی رو در فروشگاه اینترنتی ندارید! کاهش هزینههای تبلیغاتکلیک در سئو رایگان است؛ بنابراین اگر رتبه خوبی داشته باشید، بدون نیاز به صرف هزینه های سنگین تبلیغات، میتوانید ترافیک و فروش قابل توجهی بهدست آورید. در یک فروشگاه اینترنتی مشتریان می توانند راجع به محصولاتی که از شما خریداری کرده اند نظر بگذارند. این نظرات برای مشتریان جدید بسیار با ارزش است.را که نحوه عملکرد شما را توضیح می دهد. بنابراین از مشتریان بخواهید پس از دریافت محصول نظر خود را ثبت کنند.
اگر بررسی دقیقی نسبت به این سایتهای بزرگ داشته باشیم به خوبی متوجه میشویم که رقابت با آنها بر سر تنوع بالای محصولات، تامین کالا، قیمتگذاریهای شفاف و در نهایت جلب اعتماد مشتریان میباشد. برنامه ریزی و اجرای استراتژی های سئو برای طراحی سایت های دارای صدها میلیون صفحه کار ساده ای نیست، اما راهکارهایی برای ساده سازی این کار وجود دارد. صفحات برنامه نویسی شده (programmatic pages) صفحاتی هستند که به صورت خودکار در مقیاسی بسیار بزرگ تولید شده اند. با این حال، دیجی کالا با این حجم از قدرت، به شدت در رتبه سئو خود افت کرده. در گذشته اولین لینک گوگل در نتایج جستجو در کلماتی مانند تلفن همراه، دوربین و… این سایت بود اما امروزه این سایت در این رتبه ها افت کرده و به لینک های دو به بعد سقوط کرده. سیگنالهای اجتماعی یا به اشتراکگذاری محتوای سایت شما در شبکههای اجتماعی، تأثیر زیادی در بهبود رتبه سایت شما دارد.
توصیه می کنیم بیش از حد از کلمات کلیدی در متادیسکرپشن استفاده ننمایید. در ضمن استفاده از عبارت های توصیفی جذاب مثل ارسال رایگان، همراه با تخفیف، بهترین قیمت بازار، با کیفیت بالا و… در توضیحات متای خودتان می تواند برای سئو سایت فروشگاهی شما مؤثر باشد. در مرحله بعد باید عناوین و توضیحاتی را برای محصولات و دسته بندی های خود بنویسیم. بله شما می توانید از متن بازاریابی وب سایت های تأمین کننده استفاده کنید، اما باید بدانید که مشتریان و SEO محتوای اصلی و یونیک را دوست داشته و اگر شما این کار را بکنید، از شما تشکر خواهند کرد. یعنی در مورد دسته بندی های اصلی و دسته بندی های فرعی خود زیاده روی نکنید. چرا؟ چون ساختار ساده تر سایت باعث میشود موتورهای جستجو راحت تر سایت شما را بخزند و محصولات شما را رتبه بندی کنند.
از جمله عناصر مهم سئو داخلی میتوان به استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوانها، توضیحات متا، و متنهای اصلی، بهینهسازی تصاویر، استفاده از URLهای کوتاه و خوانا، و ایجاد ساختار لینکهای داخلی اشاره کرد. همچنین، توجه به سرعت بارگذاری صفحات و سازگاری با دستگاههای مختلف (ریسپانسیو بودن) نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. با رعایت اصول SEO و ارائه محتوای هدفمند، آموزنده و کاربردی میتوان به میزان قابل توجهی دید و اعتبار سایت فروشگاهی محصولات کشاورزی و باغبانی را افزایش دهد. تولید محتوای مفید مانند مقالات آموزشی در مورد انتخاب ابزارهای کشاورزی و باغبانی، نکات نگهداری و استفاده از محصولات کشاورزی، و بررسی برندهای معتبر میتواند به جذب ترافیک هدفمند و افزایش فروش کمک کند. همچنین، نظرات و امتیازدهی مشتریان به محصولات میتواند باعث ایجاد اعتماد بیشتر و بهبود سئو سایت فروشگاهی محصولات کشاورزی و باغبانی شود. سئو سایت فروشگاهی (E-commerce SEO) فرایند بهینه سازی فروشگاه اینترنتی جهت بهبود رتبه در نتایج گوگل و افزایش بازدید از سایت است که نهایتا موجب افزایش فروش و درآمد جهت کسبوکار میشود.
برای یافتن تگ های عنوان ، توضیحات متا و تگ های Alt که فاقد ویا بدون کپی هستند ، مناسب است. برای به دست آوردن یک رتبه برتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ، باید یک سری قوانین یا الگوریتم های موتور جستجو را که مرتباً به روز می شوند، بیابید. به عبارت دیگر ، هر آنچه که امروز درست است ، ممکن است سال آینده درست نباشد. (به همان شکل طبیعی که در مثال قبلی برای ایجاد لینکهای داخلی توضیح دادیم.) و از آنها هم میخواهیم که همین کار را انجام دهند. بک لینک زمانی اتفاق میافتد که یک سایت دیگر تصمیم میگیرد به سایت شما ارجاع دهد. وقتی موتور جستجو میبیند که سایتهای دیگر به محتوای شما ارجاع دادهاند، فکر میکند که محتوای شما حتماً مفید و معتبر بوده است.
اما ما به شما می گوییم که به موضوع محتوای خود نگاه کنید و به جای تکرار کلمات کلیدی، از کلمات کلیدی lsi یا مترادف استفاده کنید. شما می توانید از پشنهادات دیجی کالا در طول محتوای محصول، توضیحات، بخش وبلاگ و حتی دسته بندی های خود استفاده کنید. اما متاسفانه بسیاری از امکانات مفید این وب سایت ها پولی بوده و یا باید با آیپی غیر از ایران به سایت وارد شوید. اگر ابتدای راه هستید، استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی روزانه بالا و درصد سختی کم، گزینه بهتری برای شما خواهد بود. طبق تصویر زیر می توانید نمونه های بیشتری از کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. همچنین با کلیک روی هر یک از این کلمات، باز هم نمونه های بیشتری به شما پیشنهاد خواهد شد.
ساختاری خوب است که در آن محصولات یک فروشگاه به درستی بخش بندی و یا دسته بندی شده باشند. این موضوع به این دلیل مهم است که می تواند تجربه کاربری سایت را بهبود ببخشد و باعث شود تا کاربران زمانی که وارد سایت می شوند دچار گمراهی نشوند. در واقع ساختار صحیح سایت کمک می کند تا کاربران در کمتر از چند ثانیه محصول مورد نظر خود را در یک سایت پیدا کنند. ما در آوادیس با انجام خدمات سئو فروشگاهی زیر سایت اینترنتی شما را به سطح جدیدی از دسترسی و دیدهشدن میرسانیم. از تحقیق کلمات کلیدی و بهینهسازی محتوا گرفته تا سئوی داخلی و خارجی، تمامی خدمات ما با هدف افزایش ترافیک و رشد کسبوکار شما طراحی شدهاند.
به زبان دیگر این یک پروتکل است که باعث میشود امنیت کاربران بیشتر در سایتتان حفظ شود. با توجه به همین موضوع گوگل به وجود آن اهمیت داده و به عنوان یکی از فاکتورهای سئوی فروشگاه اینترنتی در نظرش گرفته. سرچ کنسول یک ابزار مهم در سئوی سایت است که گوگل به رایگان در اختیار کاربران قرار داده. در واقع تا وقتی سایتتان را در این ابزار ثبت نکنید، گوگل آن را خیلی جدی نمیگیرد. همینطور این ابزار به شما کمک زیادی در سئو کردن سایت فروشگاهیتان میکند. بنابراین اول از همه وارد سرچ کنسول شده و سایت را به آن معرفی کنید.
اگر بودجه خزش سایتتان تمام شده باشد، موتورهای جستجو عملیات خزش و سرزدن به سایتتان را متوقف میکنند تا بعدا در فرصت دیگری بازگردند. اگر بودجه سایتتان روی صفحاتی خرج شود که اهمیت چندانی برایتان ندارد، استراتژی سئو شما با مشکل جدی مواجه خواهد شد. مثلا کسی برای کلیدواژه «طرز تهیه قهوه دم سرد»، صفحه محصول نمیسازد، چون این کار فایدهای ندارد. افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو کردهاند، میخواهند روش دم کردن این نوع قهوه را یاد بگیرند، و قصد خرید تجهیزاتش را ندارند. با اینکه هیچکس از اشتباه کردن در امان نیست و حتی بزرگترین شرکتها و فروشگاههای آنلاین هم دچار اشتباه میشوند، آگاهی از روشهای صحیح سئو فروشگاهی موجب میشود که تا حد زیادی از این اشتباهات جلوگیری شود.
کیبورد کنیبالیزیشن (keyword cannibalization) هنگامی رخ میدهد که برای یک کلمه کلیدی بیش از یک صفحه را بهینه کردهاید. صفحات یتیم چه هستند؟ صفحاتی که هیچ لینک داخلی به آنها داده نشده است. اگر مناسب نیستند؛ حذف شوند و اگر محتوای مناسبی دارند؛ به آنها لینک داده شود. هنگام انجام این کار، راهی برای بهینهسازی واقعی هر صفحه وجود ندارد. این سه URL، همه محصولات مشابهی را نمایش میدهند، صرفا ترتیب نمایششان در هرکدام متفاوت است. بنابراین موتورهای جستجو این صفحات را به چشم صفحات تکراری خواهند دید و از کنارشان خواهند گذشت.
بهتر است آدرس هر بخش از سایت فروشگاهی به شکل زیر باشد؛ به این ترتیب تاثیر مثبتی در سئو سایت فروشگاهی و رضایت کاربر خواهد داشت. درست است که استفاده از کلمه کلیدی در نامک صفحه؛ موثر است اما هیچ نیازی به استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در نامک ها نیست. این عمل نه تنها آن را برای سئو بهینهتر نمیکند بلکه باعث میشود نامرتب و بهم ریخته به نظر آیند. اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید، صفحات باید برای کلمه کلیدی بهینه شده باشند. تنها مطمئن شوید که فقط یک H1 در هر صفحه وجود دارد و توضیحات کافی در صفحه وجود دارد. صفحات مهم چه صفحاتی هستند؟ آنهایی که قبلا حداقل در یک کلمه کلیدی بین ۱۰ رتبه برتر گوگل قرار گرفتهاند یا اینکه کلمات کلیدی مهمی را روی آنها هدفگذاری کردهاید.
در این دوره رمز و رازهای بسیار بیشتر و تخصصیتری را برای آن دسته از افرادی افشا کردهایم که عزمشان را برای فتح کردن قلههای گوگل جزم کردهاند. در این مقاله سعی کردم مهمترین نکات و تکنیکهای سئو سایت فروشگاهی را به شما توضیح بدهم. همانطور که بالاتر هم گفتم، ممکن است هر کدام از این نکات را به درستی متوجه نشده باشید. بنابراین حتما در بخش نظرات سوالاتی که پیرامون این «راهکارهای سئو» دارید را بپرسید. در چنین شرایطی خب قطعا صاحب سایت نمیتواند برای هر محصول یک توضیحات جداگانه بنویسد و همهشان را با توضیحات 40 کلمهای و تکراری منتشر میکند. اصولا گوگل خودش با بررسی رقبا و نحوه فعالیت آنها، متوجه میشود که در این زمینه سئوکار نمیتواند محتوای اختصاصی تولید کند و صفحاتش را به عنوان زامبی پیج در نظر نمیگیرد.
امتیاز های ستاره ای در کنار نام وب سایت در صفحات جستجو و داخل سایت را بنچ مارک میگویند. وجود این امتیازات در صفحات جستجو به شدت باعث افزایش نرخ کلیک میشود. همینطور وجود آنها در سایت یکی از نکات توصیه شده برای رشد سئو سایت است. محصولات خود را به گروههایی منطقی تقسیم کنید، مثل دستهبندیهای "کفشهای ورزشی"، "کفشهای مجلسی" و "صندلهای تابستانی". اینگونه هم کاربران و هم موتورهای جستجو متوجه خواهند شد که در کدام بخش از سایت، به دنبال چه چیزی بگردند. خدمات تبلیغات سئوی ما برای جذب ترافیک هدفمند به فروشگاه آنلاین شما و تبدیل کلیک به فروش طراحی شدهاند.
مثلا شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در kwfinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید. پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده مخاطبان و اولویتبندی آنها از جنبههای مختلف را تحقیق کلمات کلیدی میگویند. SEMRush می تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی نادیده گرفته شده و کم استفاده شده که می توانید از آنها برای افزایش ترافیک و تبدیل استفاده کنید را پیدا نمایید. اکنون که می دانید ابتدا چه صفحاتی را می خواهید بهینه سازی کنید، بیایید تصمیم بگیریم که چگونه می خواهیم صفحات خود را در کل سایت نام گذاری کنیم.
سئو تکنیکال به مجموعه اقداماتی اطلاق میشود که به بهینهسازی ساختار و عملکرد یک وبسایت کمک میکند تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی آن را پیدا کرده و محتوای آن را ایندکس کنند. اهدف از سئو تکنیکال ارتقاء تجربه کاربری و افزایش قابلیت دسترسی وبسایت به موتورهای جستجو است که در نهایت میتواند منجر به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو و افزایش ترافیک شود. سئو سایت های فروشگاهی از انجایی اهمیت دارد که باعث میشود تمامی محصولات و دسته بندی های شما در نتایج جستجو گوگل نسبت به نیاز مشتریان شما دیده شود و انجام این کار باعث افزایش فروش شما میشود. پیشی گرفتن از رقبا و بازار را به دست گرفتن از اقدامات مهمی است که با سئو سایت فروشگاهی خود به دست می آورید. با کمک سئو، سایت فروشگاهی شما در نتایج گوگل در صفحات اول نشان داده میشود. همین موضوع سبب شناخته شدن فروشگاه اینترنتی شما و برند شدن سایتتان میشود و کاربران زیادی به سایت شما سر میزنند.
برای سایر محصولات، می توانید آنها را در مکان های مختلف نشان دهید تا افراد بتوانند تصاویری از سناریوهای مختلف را تصور کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند. شما می توانید از بخش هایی مانند “سوالات متداول” و “نظرات و پیشنهادات مشتریان” برای کمک و شناسایی سؤالاتی که مردم می پرسند، استفاده کنید. نشان دهید که محصول شما چگونه می تواند زندگی مشتری هدف را بهتر کند و چگونه مشکل آنها را حل می کند یا تجربه آنها را آسان تر می سازد. طبق آمار بیش از 60 درصد فروشگاههای تخصصی از پلن حرفهای وبرمز استفاده کردهاند. و چنانچه از خدمات شما راضی نباشد، علاوه بر اینکه شما را معرفی نمیکند بلکه تبلیغات منفی برای شما انجام میدهد. طبق آمار حدود 15 درصد لیدهای حاصل از سئو، تبدیل به خریدار میشوند.
کلمات را با مترادف های خود جایگزین کنید و کمی ساختار متن را عوض کنید. قبل از اینکه به راه حل این موضوع بپردازیم باید این نکته را عنوان کنیم که در سئو، گوگل سایت ها را نسبت به رقبای خود میسنجد. یکی از نکات بسیار مهمِ ux، مخصوصا در فروشگاه های اینترنتی، دسترسی آسان در سایت است. به طور قرار دادی در ux، گفته میشود که مخاطب باید تا رسیدن به هدف خود در سایت فقط 3 کلیک فاصله داشته باشد. سئو به شما این امکان را میدهد تا با سایر رقبا به خوبی رقابت کنید. با بهینهسازی مناسب، سایت شما در نتایج جستجو بالاتر از سایرین قرار میگیرد و در نتیجه بیشتر دیده میشود.
وجههای دیگر این دسته میتواند بصورت زیرمجموعههایی مانند «قهوه ترک» و «قهوه اسپرسو» باشد. در چنین شرایطی محتوای ضعیف ایجاد میشود که برای سئو فروشگاهی خوب نیست. سایتهای فروشگاهی این جستجوها برای محصولات را به URL انتقال میدهند تا کاربران بتوانند بعدا دوباره به نتایج این جستجو مراجعه کنند و یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. میتوان با اعمال فیلترهای مختلف، عملا بینهایت URL مختلف تولید کرد. از گذشته سایتهای فروشگاهی از پروتکل HTTPS برای صفحات تکمیل سفارش خود استفاده میکردند. سالها پیش گوگل به کارگیری این پروتکل را در تمام بخشهای سایتهای مختلف شروع کرد.
سئوی تکنیکال، یعنی اینکه ساختار اصلی سایت شما برای موتورهای جستجو قابل درک و شناسایی باشد. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. فهرست سازی کلمات کلیدی هم معنی و هم خانواده ، زمینه های استفاده از کلمه کلیدی و جایگذاری مناسب ان را فراهم می کند. کلمات کلیدی LSI امکان استفاده از کلمات کلیدی طولانی را فراهم می کند. پس نباید صاف و مستقیم بدون هیچ تفکری صرفاً به سراغ محبوبترین کلمات کلیدی بروید! بلکه باید قبل از هر چیز نیت کاربر را بسنجید و سپس با توجه به این موضوع کلمات کلیدی را انتخاب کنید.
نظرات کاربران حتی اگر منفی هم باشد، می تواند در جلب اعتماد مشتری موثر باشد. چرا که مشتری احساس می کند که هدف شما تنها فروش محصول نیست و جلب رضایت و رفع نیاز کاربر نیز جزو اهداف شما می باشد. اگر فروشگاه شما تازه تاسیس باشد، کاربران تازه وارد با دیدن رضایت سایر مشتری ها و نحوه پاسخ دهی شما به آنها، برای خرید ترغیب خواهند شد. همچنین زمانی کلمات کلیدی به سئو سایت شما کمک خواهند کرد که بدون تغییر از آنها استفاده کنید. افزودن یا حذف کردن یک یا چند سیلاب به آنها سبب می شود دیگر آنها کلمه کلیدی نباشند.
ما ادعا نمی کنیم که بهترین هستیم اما افتخار می کنیم که با بهترین ها کار می کنیم. در بخش فواید و کاربردها و سئوالات متداول درباره محصول هم به صورت دقیق تر و همرا با جرئیات درباره محصول توضیح دهید. در ضمن می توانید این صفحه را با گذاشتن تصاویر مناسب و رعایت اصول سئو عکس، بهینه سازید. و نهایتاً در ۵۰ کلمه، جمع بندی نهایی خودتان را از محصول مورد نظر بنویسید. در ضمن به اعتقاد خیلی از برنامه نویسان، Https بودن سایت می تواند در سئو سایت فروشگاهی بسیار مفید و کاربردی بوده و باعث جلب اعتماد کاربران شود. این را هم بهعنوان مجموعهای که سالها در این زمینه سابقه داشته است، به شما بگوییم، که هیچکس نمیتواند تضمین صددرصدی برای کسب رتبه اول سایت فروشگاهیتان به شما بدهد؛ چون همه چیز در کنترل ما و شما نیست!
باید مطمئن شوید که محتوا و عملکردی که به کاربران دسکتاپ و موبایل ارائه میدهید یکساناند و کیفیت مشابهی دارند. گوگل در سال 2018 اعلام کرد که استراتژی خود را به mobile-first index تغییر خواهد داد. به این معنی که نسخه موبایل سایتها به عنوان مرجع اصلی در الگوریتمهای رتبهبندی گوگل استفاده میشود. موتورهای جستجو بیش از هر زمان دیگری به فاکتور تجربه کاربری اهمیت میدهند. دیدن چنین پیامی ممکن است کاربران و مشتریان سایت فروشگاهی شما را نگران کند.
امنیت سایت جزو مواردی است که می تواند اعتماد کاربران را نسبت به صفحه شما جلب کند. برای شرکت در این دوره نیاز است که با سئو آشنایی اولیه داشته باشید. این دوره برای افرادی مناسب است که قصد دارند اطلاعات بیشتری درباره سئو سایت فروشگاهی کسب کنند. برندینگ را شاید نتوان در دسته بندی مسائل مربوط به ux جای داد اما نکته ای که وجود دارد این است که مطمئنا ux مناسب سایت به برندینگ کمک میکند. اولین تأثیر آن افزایش نرخ کلیک در صفحات جستجو است و پس از آن افزایش ورودی دایرکت یا مستقیم (با لینک سایت).
کافیست در قسمت جستجو سایت دیجی کالا این عبارت را وارد کرده و لیستی از کلمات مرتبط را مشاهده کنید. ساختار اطلاعاتی در واقع ترکیبی از دانش و هنر برای ارائه محتوای وبسایت به نحوی است که رضایت کاربران و موتورهای جستجو را به طور همزمان جلب کند. ساختار اطلاعاتی در اصل تقاطع حوزه تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجو است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو از ساختار اطلاعاتی طراحی شده بهره خواهند برد. اکنون یک لیست از کلمات کلیدی مهم برای سایت فروشگاه اینترنتی خود در اختیار دارید. برای کسب رتبه در این کلمات بایستی صفحاتی در سایت خود ایجاد کنید و این کلمات را در صفحه مناسب به کار ببرید.
تمامي كالاها و خدمات اين فروشگاه، حسب مورد داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه ميباشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است. در زبان انگلیسی به توضیحات نتیجه جستجو «اسنیپت» میگویند؛ «ریچ» نیز به معنای «غنی» است. به همین خاطر ما میگوییم که این نتیجه جستجو یک «ریچ اسنیپت» است؛ یعنی یک نتیجه جستجوی غنی و کاملتر! در تصاویر با وضوح بالا سرمایه گذاری کنید که محصول را از زوایای مختلف به نمایش بگذارد. برای پوشاک، می توانید تصاویری از مدل ها با فرم های بدنی متنوع در نظر بگیرید تا نشان دهید محصول بر روی افراد مختلف چگونه به نظر می رسد.
بهتر است از هر دسته بندی محصولات خود تعدادی را در صفحه اصلی سایت نشان دهید.البته وجود لینک این محصولات و دسته بندی ها در صفحه اصلی که دارای ارزش سئوی بالایی است، به سئو آنها نیز کمک میکند و خالی از لطف نیست. پس انتخاب حوزه فعالیت، که توصیه شد بهتر است تخصصی باشد، نوبت به انتخاب کلمات کلیدی است. هدف از انتخاب کلمات کلیدی سایت یا فروشگاه اینترنتی، دسترسی آسان مخاطبان از طریق جستجوی گوگل به ما است. از آنجایی که اولین هدف هر کسب و کار اینترنتی برای رسیدن به درآمد، جذب مخاطب است، ارزش انتخاب کلمات کلیدی برای فروشگاه آنلاین بسیار بالاست. در یک سایت فروشگاهی بهطور میانگین دوبرابر یک سایت خبری و وبلاگ، تصویر به کار میرود.
تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر وبسایتها عمدتا در این است که در سایتهای فروشگاهی هدف شما بهینه سازی سایت با تعداد زیادی محصول است که بسیاری از این محصولات ویژگیهای مشابهی دارند. در صورت وجود مشکل در لینک های سازی داخلی، تمامی آنها رفع شده تا کاربر به صورت هدفمند و درست در سایت حرکت کند. طبق تحقیقات DigitalSherpa، بیشتر از 90 درصد کاربران قبل از خرید، ویدیوهای محصول را مشاهده میکنند. مطمئنا وجود این نوع محتوا در صفحات محصول و بعضی مواقع صفحات دسته بندی، تأثیر مثبتی هم روی نتایج سئو سایتتان و هم نرخ تبدیل آن میگذارد. پینشهاد میکنیم مقالۀ «نرخ تبدیل چیست؟ 7 نکته برای بهینه سازی نرخ تبدیل» را هم مطالعه کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری